Startactiviteit
We startten onze dag opnieuw met de weerwaarneming. Daarna zongen we het welkomstlied voor boer Kurt en boerin Ann.
De kinderen werden in 3 groepen verdeeld. We werkten met een doorschuifsysteem.
Water en energie op de boerderij
Hoe wordt het regenwater op de boerderij gerecupereerd? Als drinkwater voor de koeien, poetswater voor het melkhuisje, …
Op welke manier wordt gebruik gemaakt van energie en licht? De kinderen maakten kennis met zonnepanelen, klimaatgordijnen (temperatuurregeling, windbreker, schaduwdoek, …), ...
Al deze informatie kregen de vijfdeklassers tijdens een rondleiding van boer Kurt.
Schaalberekening van een tractor
Bij juf Tania bestudeerden we de tractor van dichterbij. Daarna berekenden de leerlingen de schaal van een speelgoedtractor.
Mmmm ... melk
Bij boerin Ann maakten de kinderen hoevepudding en leerden ze over de vernieuwde voedingsdriehoek.
Lol,dat was leuk!Groetjes Sem
BeantwoordenVerwijderen